tisdag 7 april 2009

Frisk!

Jag mår bra igen!

Jag har tagit två (h)järntabletter om dagen i en månad, och nu mår jag mycket bättre. Jag är inte lika trött längre, och jag kommer ihåg vem Sean Connery är.

Idag åker min syster med familj, Simon och jag på Finlandskryssning med Silja Serenade, och återigen ska vi spendera två dagar i lyx med buffé, drinkar, bubbelpool och ett par timmar i Helsingfors.
I Helsingfors ska Simon och jag äta lunch tillsammans med en World of Warcraft-bekant till oss (nerdvarning) som heter Julitta, men vi kommer uteslutande kalla henne Angie eftersom det är vad vi kallar henne i WoW (fastän hon heter Anguya där... så vi har alltså ett smeknamn på en persons smeknamn. Intressant...).
Det ska bli väldigt roligt, vi har inte träffat henne i verkligheten förut. Både hon och Simon är mycket nervösa, det är väldigt gulligt.

Jobbet går bra, jag ska få en ny uppgift i Solna att lägga till högen, nämligen närlärande (jag ska vara ansvarig för elever som studerar SFI på distans, men som ändå ska komma en gång i veckan eller så för att jag ska kontrollera att de gjort vad de ska). Detta innebär kvällsundervisning, och mitt schema kommer att ändras lite så jag inte behöver vara så mycket i Upplands Väsby.
Men ett tag kommer det nog att vara ännu mer stress än innan.
Trots detta trivs jag väldigt bra på jobbet, och i början av juni går min provanställning över i fast anställning, så jag börjar känna mig lite säkrare.

Bröllopet närmar sig.
Simon har visat sig vara vad TV skulle kalla en Bridezilla (eftersom de aldrig hört talas om att män kan vara det så heter det inte Groomzilla). Han är mycket noga med att allt ska bli perfekt och stressar omkring och hastar och får panik för minsta lilla motgång. Han får det att se ut som att jag inte bryr mig det minsta om nånting.
Det är både underhållande och bitvis smått irriterande.
Det kommer att bli ett perfekt bröllop, hur som helst, vare sig det blir som planerat eller ej.
Det som är kvar att göra nu är:

*Få papper från Skatteverket som vi ska fylla i och skicka tillbaka (vi beställde dem förra veckan, men de är lite långsamma), så att vi faktiskt FÅR gifta oss
* Köpa skor och slöja till brudklänningen, och få den ordnad inför bröllopet (den ska sys upp, till exempel)
* Berätta för pensionatet hur många vi blir, vad vi ska ha för meny och vad vi ska dricka
* Beställa resan till Gotland
* Köpa en till ring

I övrigt är det bara det som ska ordnas på plats kvar, nämligen frisören, blomsterhandeln och pyntandet av pensionatet och kastalen.
Den 16:e juli åker vi till Malta på bröllopsresa i två veckor, och vi ska bo på vad som ser ut att vara ett mycket vackert hotell. Resan är bokad och klar, och vi längtar redan!

Så just nu går livet precis sådär bra som man kan önska sig, bortsett från lite väl mycket stress.

/J

Inga kommentarer: