lördag 27 september 2008

Boxning

Idag har jag varit och boxats med Simon.

Jag undrar vad jag nånsin gjort honom för ont! Jag har sår på händerna och mina armar och ben är fullständigt ur funktion. Och då kunde man kanske tro att det beror på att jag är lite otränad och det var ganska svettigt att stå där och slå och sparka.
Men nej!
Mina sår och smärtor kommer från när JAG höll i mittsen (de där kuddarna den andre skall slå på) och Simon gick lös på mig! Jag måste vara en hemsk fästmö.

Killen som ledde oss (som mest sa "kom igen älskling, min mormor slår snabbare, och hon är död" och "yalla yalla" och liknande uppmuntringar till alla och envar) tyckte att "om han slår för hårt så får han igen sen". Mm, stor tröst då.

Fast jag vågar mig nog tillbaka, det var rätt roligt ändå. Fast jag ska linda in alla armar och fingrar (och klippa naglarna! Boxas inte i långa naglar, barn! Minst lika farligt som att springa med saxar.) och så ska jag hoppa en halvmeter bakåt varje gång Simon slår. Då kanske jag håller ett tag till.

Inga kommentarer: