måndag 29 september 2008

Fotobevis


God morgon!

Jag har en hel del bevis till allmänheten idag.
Första beviset - notera klockslaget. När jag skriver detta (ordet "detta" alltså) är klockan 08.49. Det ni! Jag går faktiskt upp runt sju varje morgon på vardagarna.
Jag skulle vilja säga att det är för att jag glad och pigg inte kan sova mer utan måste vara uppe och ta del av dagen... men det är faktiskt Simons fel. Jag går upp för att äta frukost med honom. Men ändå!

Bevis nummer två. Det finns skog i Stockholm! På fotot bredvid kan ni se detta fenomen. Det är taget i Kista, inte så långt från där vi bor. Och bevis nummer tre inryms i detta foto också, nämligen att jag fortfarande lever och har hälsan, OCH inte blundar på foto.

Något jag dock inte har fotobevis på är de vackra ringarna som Simon och jag köpte igår. Våra gamla förlovningsringar har blivit repiga eftersom de var av silver, så vi slog på stort och köpte ringar i guld och vitguld. Vi kan hämta dem på fredag, graverade och klara!
Det var en väldigt trevlig tjej i butiken som hjälpte mig, och världen är liten, hon är uppvuxen på samma ställe som Simon, i Tullinge. Så han misstänkte att han borde känna igen henne, eftersom de troligen gick på samma gymnasium, men han är förfärligt dålig på ansikten så han var inte säker.

Nu ska jag, hör och häpna, faktiskt försöka plugga lite.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, den dagen då du och jag går upp med ett stort leende på läpparna. Fixar juice, kaffe,te,gröt (åh, den goda gröten) och värmer frallor i ugnen för att vår hemkokade marmelad smakar bäst på varmt, nybakad bröd. Under frukostaktivitetens gång så har vi perfekt kammat hår, vita tänder och prydliga kläder på oss.Den dagen...ja den dagen kommer aldrig att komma.Det är skönt att ligga kvar i sängen på morgonen och äta lunch till frukost-punkt-.
nu ska jag döda min hemtenta!puss
http://ladymacbeth.blogg.se

Anonym sa...

gah, jag glömde skriva mitt namn...det var katja då...if du undrade, vilket jag inte tror du gjorde.puss igen

Smarta vardagstips sa...

Du, uppe kl 7?! Nääääää...
Du har säkert manipulerat datorklockan på nåt sätt. Eller ändrat tidszon. Ja så måste det vara!

Och skogen är förstås två prydnadsträd planterade i en kruka utanför ett köpcentra. Så har fotografen vinklat bilden så att det SER UT som en skog.

Johanna sa...

Katja, jag känner väl igen din stil, vad tar du mig för...

...sen tycker jag att min syster tycker lite oroväckande mycket om att baktala mig nu när jag är så duktig och skaffar en fotograf som kan vinkla två prydnadsträd så bra.

Thatdudeyouknow sa...

Nämen ojsan! Du har blogg! Hejhej! Du läggs till i min RSS på stört!

Vänta bara tills ni får ungar... jag kliver upp kl 6 nuförtiden. Vilket är 5 eran tid.

Thatdudeyouknow sa...

Förresten... vem är Simon och vem är Allan och hamnar dom någonsin i luven på varandra om nu den ena är din fästman och den andra älskar dig?

Anonym sa...

Samma högstadieskola var det iofs...

Johanna sa...

Hörrudu, dude. Först och främst - menar du att bara för att du går upp sex, vilket blir fem vår tid - att jag ska gå upp FEM? Hur är det logiskt på nåt plan!

Simon är min fästman, så hans privilegier att slåss är indragna. Allan är snäll nog att inte hamna i nån luv.