onsdag 26 november 2008

Två dagar på jobbet

I måndags och tisdags jobbade jag för första gången som SFI-lärare.
Det var... fantastiskt!

Det var jätteroligt, jag fick beröm efteråt både av skolchefen och eleverna, och jag hade själv väldigt trevligt under lektionen.
Jag trodde att det skulle sitta idel araber i bänkarna, får jag ju erkänna, men min senaste klass bestod av:

1 amerikan (mörkhyad med dreads, ca 50 år, mycket rolig)
2 (eller tre) engelsmän (runt 25-30 år)
1 kamerunare (det såg mörkt ut på hans bänk)
1 est (det var ballt, haa haa)
1 spanjor
1 italienare
1 mexikanare (hon såg inte ut som en ring i en större ring om man såg henne uppifrån)

Salig blandning alltså.
Vi hade jätteroligt allihop, särskilt när amerikanaren tyckte att nån han läste om i boken var ett "latben" (lazy bone), och jag kände mig nödgad att lära ut ordet "latmask". En av engelsmännen sa genast att han skulle hem och säga det till sin fru.

Jag kommer stortrivas på jobbet, det är jag övertygad om. Jag hoppas bara att det inte blir för mycket med studier samtidigt.

Jag har jobbat hysteriskt hårt den senaste tiden, faktiskt, både med uppsats och hemtentor. Men det börjar se okej ut.

1 kommentar:

K sa...

idag gick jag med i gruppen "det heter negerboll" på facebook! du borde gå med du med!
FREDAG!
puss