tisdag 18 november 2008

Utmanande.

Upenbarligen tror folk att jag har all tid i världen. *ser sig omkring i det ensamma hemmet och hör klockan ticka* Okej då. Jag har väl all tid i världen då.
Jag har fått en så kallad utmaning, att skriva lite fåniga saker om mig själv som alla människor blankt struntar i. Min hämnd blir att få Katja att göra den.
Carl-Henrik är den skyldige som skickat utmaningen till mig.

Första gången jag…

… åt tacos var förmodligen i sena tonår om ens det. Det motsvarade så att säga inte söndagssteken hemma på Orust.

… körde bil så var jag runt fem år gammal, och jag fick sitta i pappas knä och styra den sista biten in till huset. Efter det var jag mycket förtjust i bilar och överöste pappa med frågor om bilar, och jag fick även växla åt honom när vi var ute på vägarna. Så om man kombinerar styrandet och växlandet så var jag väldigt ung. Första gången jag körde själv var jag dock 16 och hade fått körlektioner i födelsedagspresent. Jag höll på att göra in i en stenmur.

… sov i tält ... Vilka frågor. Inte vet jag! Jag var nog liten i alla fall, eftersom det är hurtbullefasoner utan dess like från mina föräldrar.

… drack alkohol ... jag har aaaldrig... okej då. Jag vet inte. Provade starköl nån gång i trettonårsåldern, och starksprit kanske runt sexton. Eftersom jag då inte tyckte om någotdera så låg jag lite lågt på den punkten, och upptäckte vin när jag var runt sjutton-arton kanske.

… fick ett jobb var väl sommarjobbet på kyrkogården på Orust. Klippa gräs och vattna blommor. Jag hade ingen walkman då, så jag gick och nynnade på Povel Ramelsånger, minns jag. Tråkigt var det i alla fall.

… stod på en scen var troligen i skolan i ung ålder. Jag spelade mycket teater på den tiden.

… svimmade var i sjuttonårsåldern. På den tiden var mensvärk inte att leka med!

… svarade på en fånig enkät var några sekunder sedan. Don't ever make me do this again. I alla fall inte med såhär fåniga frågor.

Katja, du får vin om du svarar. Detta är inte ett kedjebrev, du ska bara skicka det vidare för skojs skull *annarskommerdinaakvariefiskarbliförkylda* utan några hakar *skickamigdittbankkontonummer* eller andra lurigheter *meddelandetinnehållerfjortontrojanskahästar*.

3 kommentarer:

Carl-Henrik sa...

Nej då, jag ska inte plåga dig med sånt här längre. ;)
Men det var mycket vänligt och tillmötesgående av dig att svara. :)

K sa...

Jaha, så Carl-Henrik är boven i dramat. Tack Carl-Henrik, nu får jag vin av Johanna!

Johanna sa...

Du borde göra en egen, Carl-Henrik. De där frågorna var ju trams.